piątek, 29 czerwca 2012
PINKO FW 2012

Nie jestem wielką fanką marki PINKO, ale jej kampania reklamowa na jesień/zimę wyjątkowo mi się spodobała. I nawet nie umiem dokładnie powiedzieć co w tej sesji jest takiego wyjątkowego. Kolorystyka oraz same stroje nie są zupełnie w moim stylu. Klimat zdjęć stworzony przez duet fotografów - Daniele Duella i Iango Henzi, słynących z dosyć prowokacyjnych i odważnych zdjęć dla magazynu i-D, chciałoby się powiedzieć, jest po prostu smętny. Pomimo to, jest to jedyna kampania, którą bez problemu mogę powiązać z marką - jednym słowem jest skuteczna.

Wiem, że to brzmi trochę jak medialny bełkot ;) ale moim zdaniem gwiazdą tych zdjęć jest spojrzenie Naomi Campbell. Trudno uwierzyć, że brytyjska top modelka, skończyła niedawno 42 lata. Patrząc na te zdjęcia widzę niemal dziecięcą buzię i całkowicie zapominam o różnych ekscesach "najpiękniejszej kobiety lat 90.".
Szkoda, że obecnie nie ma tak charakterystycznych i magnetycznych modelek jak NC.

Naomi Campbell for PINKO FW 2012

Naomi Campbell for PINKO FW 2012
Fot. www.lamode.info

Warto też przyjrzeć się stylizacjom na zdjęciach PINKO, gdyż są idealnym odbiciem głównych trendów nadchodzącego sezonu zimowego. Moim zdaniem należy się spodziewać bardzo błyszczących kolekcji - cekiny i elementy metaliczne będą łączone z grubymi tkaninami w ciemnych kolorach. Sądzę, że po letnim neonowo-sportowym lecie czeka nas jesień i zima glamour.

 

 A poniżej, w ramach kontrastu, kilka prac Daniele Duella i Iango Henzi.

 Daniele Duella & Iango Henzi for i-D
Fot. www.bloggers.com

 Daniele Duella & Iango Henzi for i-D
Fot. www.julie-nivert.com

 Daniele Duella & Iango Henzi for i-D
Fot. www.thefashiontime.com

 Daniele Duella & Iango Henzi for i-D
Fot. www.buruq.com

 Daniele Duella & Iango Henzi for i-D
Fot. www.designscene.net

08:29, mm_maja_mm , Sesje
Link Dodaj komentarz »
środa, 27 czerwca 2012
Warsaw Fashion Street 2012 - Monika Ptaszek for Men FW 2012

W ostatnią niedzielę miałam przyjemność uczestniczyć w tegorocznej edycji Warsaw Fashion Street. Jak wiadomo, branża mody jest dosyć hermetyczna i dostęp do różnego rodzaju eventów jest ograniczony. Tym bardziej pochwalam tego typu inicjatywy!

Na wybiegu ustawionym na Krakowskim Przedmieściu można było obejrzeć pokazy zarówno znanych, jak i młodych polskich projektantów. Mnie najbardziej spodobał się jesienno-zimowy pokaz Moniki Ptaszek for Men. Na tle innych, dosyć monotonnych kolekcji, ta była nieprzewidywalna i zróżnicowana, a zarazem wyjątkowo spójna i konsekwentna. Stroje inspirowane stylem gwiazd Hollywood z lat 50. oraz wojskowymi mundurami w połączeniu z psychodeniczną muzyką (choć raczej było to coś w rodzaju fragmentu ścieżki dźwiękowej filmu, z dialogami i odgłosami strzałów) tworzyły niesamowicie klimatyczną całość. Trochę stylowo, a trochę mrocznie - można było naprawdę zapomnieć, że stoi się na ulicy w piękny słoneczny dzień.

Warto także zwrócić uwagę, iż ta kolekcja, w odróżnieniu od innych, może być z czystym sumieniem nazwana kolekcją na sezon jesień/zima. Wiadomo, iż łatwiej zaprojektować coś letniego i zwiewnego. Zdecydowanie łatwiej także reklamować kolekcje letnie, gdyż przywołują one miłe skojarzenia i lepiej wyglądają w sesjach. Tutaj jednak przytulne fasony i grube materiały nie stanęły na przeszkodzie do stworzenia interesującej kolekcji. Innym projektantom się to jednak nie udało - na zimę proponowali oni letnie sukienki i futrzane nauszniki (sic!).

Monika Ptaszek for Men FW 2012

Monika Ptaszek for Men FW 2012

Monika Ptaszek for Men FW 2012

Monika Ptaszek for Men FW 2012

Monika Ptaszek for Men FW 2012

Monika Ptaszek for Men FW 2012
Fot. www.lamode.info

Monika Ptaszek jest absolwentką SAPU - Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru w Krakowie oraz laureatką pierwszej edycji Oskarów Mody w 2003 roku. Obecnie mieszka i tworzy w Łodzi. Preferuje projektowanie kolekcji męskich, mimo to Ptaszek for Men jest marką, którą mogą nosić także kobiety.

wtorek, 26 czerwca 2012
Designers for H&M

Po serii dosyć komercyjnych wyborów, przyszedł czas na coś z zupełnie innej beczki. Jesienią w H&M pojawi się kolekcja kontrowersyjnego belgijskiego domu mody Maison Martin Margiela. Czekam niecierpliwie!!!

Maison Martin Margiela for H&M, premiera 15 listopada 2012

Maison Martin Margiela for H&M
Fot. www.vogue.fr

poniedziałek, 25 czerwca 2012
My Choice #14

Od paru lat, co sezon, oxfordy wracają do nas jako "nowy" trend. Czas chyba uznać, że dzięki klasycznemu lekko vintage'owemu fasonowi są po prostu wiecznie modne i nie stanowią żadnego wielkiego odkrycia projektantów.

Ponieważ są niemal wszędzie, marki prześcigają się w pomysłach jak nadać im nowy oryginalny wygląd. Oxfordy ecru z fuksjową podeszwą od Topshop'u (dostępne w obecnej kolekcji SS 2012) albo nowe oxfordo-mokasyny Jeffrey Campbell to tylko niektóre ze stuningowanych modeli, na które natknęłam się w ostatnim czasie.

Choć zasadniczo uważam, że same w sobie, w klasycznej postaci, są niemal idealne, to ostatnio bardzo spodobały mi się modele proponowane przez markę Rachel Antonoff By Bass. Ich fason jest nieco smuklejszy, a wzorzyste materiały i pastelowa kolorystyka dodają im letniego sznytu.

Rachel Antonoff By Bass, model Matilda, $134.95 

Rachel Antonoff By Bass-Matilda

Rachel Antonoff By Bass-Matilda
Fot. www.beta.solestruck.com

 

Rachel Antonoff By Bass, model Maebird, $119.95
Ten model to mój numer jeden. Choć bardzo podoba mi się pastelowy trend tego lata, to muszę przyznać, że w mojej szafie raczej mało jest ubrań w jasnych kolorach. Chyba po prostu nie do końca wiem, jak je wybierać i decyduje się zazwyczaj na bezpieczniejsze kolory. Takie buty to moim zdaniem idealny dodatek dla tych, którzy nie chcą kupować pastelowych ubrań na jeden sezon. Ładne, wygodne i modowe - mocne 9/10!

Rachel Antonoff By Bass-Matilda
Fot. www.beta.solestruck.com

08:31, mm_maja_mm , My Choice
Link Komentarze (2) »
sobota, 23 czerwca 2012
Mary Katrantzou FW 2012

Ta młoda grecka projektantka ma w swoim stylu coś absolutnie wyjątkowego!

Laureatka Emerging Talent - Ready-to-Wear Award przyznawanych w ramach British Fashion Awards 2011. Studia rozpoczęła na Rhode Island School of Design, swoje BA and MA zdobyła już jednak w Central Saint Martins College of Art and Design w Londynie. Jednym słowem utalentowana i doceniana.

Jej projekty są bardzo przestrzenne, perfekcyjnie dopracowane, wręcz odrobinę architektoniczne. Nazywana Mistrzynią Printów - tworzy niepowtarzalne geometryczne wzory, które łączy w zaskakujący sposób. Psychodenicznością printów dorównuje niemal Alexandrowi McQueenowi. Warto zapamiętać to nazwisko.

Mary Katrantzou RTW Fall/Winter 2012

Mary Katrantzou RTW Fall/Winter 2012

Mary Katrantzou RTW Fall/Winter 2012

Mary Katrantzou RTW Fall/Winter 2012
Fot. www.style.com

Obok autorskich kolekcji, Mary Katrantzou rozpoczęła także współpracę z markami Longchamp i Topshop. Kolekcja Mary for Topshop dostępna była w lutym tego roku. Choć projekty dla brytyjskiej sieciówki były stonowane (w stosunku do jej oryginalnego stylu) i dosyć drogie to mam nadzieję, że takie inicjatywy powtórzą się w przyszłości (i tym razem ich nie przegapię ;) ).

Mary for Topshop, February 2012, £40-£350

Mary for Topshop 2012

Mary for Topshop 2012
Fot. www.vogue.com

środa, 20 czerwca 2012
Kim Kiroic

Ostanio jakoś tak się dzieje, że moją uwagę przyciągają głównie dosyć "dziwni" (albo bardziej pasowałoby pewnie słowo zakręceni) projektanci. Kim Kiroic bez wątpienia do nich należy. Chiński projektant butów z Szanghaju swoją pierwszą pracownię założył w roku 2006. Dwa lata poźniej wystartował ze swoją autorską marką high-fashion KIROIC, która została uznana przez magazyn Esquire za jedną z "60 Hopes of China". Mimo to prawdziwą sławę przyniosła mu dopiero współpraca ze znanym koreańskim projektantem JUUN.J. Buty KIROIC uzupełniły paryski pokaz JUUN.J Spring/Summer 2010.

Kim Kiroic Sneakers dla Juun.J Spring/Summer 2010
Fot. www.gradientmagazine.com

Początkowo Kim specjalizował się jedynie w butach męskich. Jego projekty miały być funkcjonalne i wygodne, łączyły futurystyczny design z nawiązaniami do butów wojowników z antycznego Rzymu. Obecnie w portfolio projektanta pojawiły się również buty damskie. Jeszcze bardziej modernistyczne, a zarazem wykonane z zestawienia materiałów, które jest najbardziej klasycznym z możliwych. Drewniano-skórzane buty KIROIC zapewne nie należą do zbyt funkcjonalnych i pewnie nigdy nie wpadną do worka z metką "Street Fashion". Ale przecież nie wszystko musi być praktyczne - moda to w końcu sztuka :)

Kim Kiroic

Kim Kiroic for women

Kim Kiroic for women
Fot. www.snobka.pl

poniedziałek, 18 czerwca 2012
Piers Atkinson

Choć zajmuje się także projektowaniem kostiumów, organizowaniem przyjęć i ilustracją, to najbardziej znany jest z bycia kapelusznikiem. Szalonym Kapeluszkiem!

Po ukończeniu University of Bristol (Graphic Design & Photography) przeprowadził się do Londynu, co okazało się być przełomem na jego drodze zawodowej. Już w roku 1999 był asystentem Zandry Rhodes w zakresie art direction. Jak sam mówi, właśnie Zandra Rhodes wyleczyła go z konserwatywnego podejścia do kolorów i sposobów ich łączenia. Efekty tej terapii są piorunujące ;)

Pierwsza autorska kolekcja kapeluszy Piersa powstała zimą 2008 roku. Od tego czasu co sezon tworzy on oryginalne i całkowicie zaskakujące projekty. Obok współpracy z projektantami Ashish, Ashley Isham i Noki, tworzy on także jedyne w swoim rodzaju nakrycia głowy dla dwóch najbardziej kapeluszowo-wymagających gwiazd - Anny Dello Russo i Lady Gagi.

Piers Atkinson hats

Piers Atkinson hats

Piers Atkinson hats
Fot. www.piersatkinson.com

Obecnie Piers Atkinson współpracuje również z marką ASOS. Jest to wyjątkowa okazja żeby zdobyć oryginalne designerskie nakrycie głowy. Projekty są może nieco mniej kontrowersyjne i odjechane niż te w autorskich kolekcjach PA, mimo to są jednak całkowicie inne niż opaski i fascinatory dostępne w pozostałych sklepach.

Piers Atkinson for ASOS, 24-50£

Piers Atkinson for ASOS

Piers Atkinson for ASOS

Piers Atkinson for ASOS
For. www.asos.com

 
1 , 2
Find me on Polyvore