wtorek, 31 lipca 2012
Rihanna for River Island

Współpraca popularnych sieciówek ze światowymi projektantami stała się już swego rodzaju normą. Najwyraźniej jednak nie jest to już wystarczająco "przyciągające" i marki muszą iść o krok dalej. I będzie to bez wątpienia bardzo komercyjny krok.

Do stworzenia kolekcji Spring 2013 River Island zaprosiło samą Rihannę. Trudno powiedzieć czy osoba, której wizerunek kreuje sztab stylistów jest na tyle kompetentna by tworzyć własną linię?! Mnie w każdym razie ta idea nie do końca przekonuje.

Kolekcja Rihanna for RI będzie limitowana i pojawi się w sklepach już wiosną. Sądzę, że będzie ona dosyć przerysowana i droga. Mimo wszystko z radością się jej przyjrzę (zwłaszcza, że do tej pory nie pojawiły się żadne przedpremierowe zdjęcia).

Rihanna for River Island
Fot. www.thefashionloverblogging.wordpress.com

"I’ve been wanting to design my own collection for some time. River Island is the perfect partner for me to collaborate with and working with a British, family run business also really appealed to me. I find London really inspiring and River Island loves to have fun with clothes. I’m looking forward to working with them and creating something really special."
Rihanna

08:44, mm_maja_mm , My Choice
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 29 lipca 2012
Bowstyle

Czasami wystarczy jeden dodatek aby zwykły strój zamienić w oryginalną modną stylizację. Zaś w sezonie, w którym w damskich kolekcjach pojawia się wiele męskich elementów, trudno sobie wyobrazić lepszy taki modowy gadżet niż mucha. Dawniej zarezerwowana na wyjątkowe okazje i jedynie dla mężczyzn, obecnie coraz częściej pojawia się jako element street fashion - także u kobiet.

Założycielką firmy Bowstyle jest Monika Stawczyk, która postanowiła z formalnych muszek smokingowych uczynić codzienny dodatek dla każdego. W ofercie Bowstyle pojawiają się muchy dla kobiet, mężczyzn i dzieci, w najróżniejszych kolorach i wzorach. Wszystkie muchy szyte są ręcznie i wykonane z najwyższej jakości włoskich tkanin. Firma oferuje także możliwość zaprojektowania własnej muchy - wystarczy jedynie przesłać kawałek wybranego materiału. Możliwości są zatem nieograniczone. Bez wątpienia, warto zainwestować w taki dodatek de luxe.

Według mnie najciekawszą kolekcją marki są muchy stworzone we współpracy z modowym blogerem Igorem Rądlewskim. Poniżej moje "the best of".

 Bowstyle

Bowstyle

Bowstyle

Bowstyle

Bowstyle

Bowstyle
Fot. www.bowstyle.pl

piątek, 27 lipca 2012
Colour Blocking

Colour blocking polega na łączeniu elementów monochromatycznych w kolorach leżących na przeciwległych krańcach tęczy. Wbrew pozorom, nie jest to takie łatwe. Ważne jest aby dobierane fasony były proste i klasyczne, a dodatki - stonowane i nieodwracające uwagi od reszty stroju. Bloki barw nie powinny być w żaden sposób dzielone (na przykład paskami lub wzorzystymi elementami). Dodatkowo, warto zwrócić uwagę aby kolory miały podobny stopień nasycenia (łącząc patele z elementami fluo nie uzyskamy oczekiwanego efektu).

Choć colour blocking jest modny od prawie dwóch lat to nadal nie zawładnął on jakoś szczególnie ulicą. Stylizacje te są być może zbyt odważne i przyciągające uwagę. Jeśli ktoś jednak decyduje się na CB to osobiście uważam, że kluczem do sukcesu jest łączenie kolorów, które są powszechnie uznane za niepasujące do siebie. Efekt gwarantowany.

Jako źródło inspiracji polecam sierpniową sesję do Vogue China z Moniką Jac Jagaciak w roli głównej. Colour blocking idealny!

Vogue China, August 2012
Fotograf: John Minh Nguyen
Modelka: Monika Jac Jagaciak

Monika Jac Jagaciak for Vogue China August 2012

Monika Jac Jagaciak for Vogue China August 2012

Monika Jac Jagaciak for Vogue China August 2012

Monika Jac Jagaciak for Vogue China August 2012

Monika Jac Jagaciak for Vogue China August 2012
Fot. www.boska.pl

07:59, mm_maja_mm , Trendy
Link Dodaj komentarz »
środa, 25 lipca 2012
My Choice #18

Światowe modowe media uznają Iris van Herpen za następczynię Alexandra McQueen'a. Nie bez znaczenia jest zapewne, że po studiach w ArtEZ Institute of the Arts na Academy of Art & Design w Arnhem praktyki odbywała właśnie w domu mody McQ. Jej projekty łączą w sobie tradycyjne krawiectwo i najnowocześniejsze technologie (takie, jak wykonywane laserowo wykroje czy cyfrowe nadruki 3D). Holenderska projektantka konsekwentnie przekracza granice mody, tworząc stroje ultrafuturystyczne, przypominające kosmiczne rzeźby. Co rzadko się zdarza, nie wraca do tego, co było - jej kolekcje są w pełni wizjonerskie; są wyobrażeniem Iris o przyszłości.

Ze współpracy projektantki z marką UNITED NUDE powstało już aż 6 limitowanych kolekcji butów haute couture iris van HERPEN x UNITED NUDE. Projekty są bardzo oryginalne, ale przy tym także doskonałe jakościowo i po prostu ładne (i podobno, w odróżnieniu od kosmicznych butów McQueen'a, całkiem wygodne). Zasadniczo, jedyną ich wadą jest cena - za parę butów zaprojektowanych dla UNITED NUDE trzeba zapłacić od 850,00 do 1000,00 euro.

iris van HERPEN x UNITED NUDE

 iris van HERPEN x UNITED NUDE

iris van HERPEN x UNITED NUDE

iris van HERPEN x UNITED NUDE

iris van HERPEN x UNITED NUDE
Fot. www.czytajniepytaj.pl, www.unitednude.com

08:19, mm_maja_mm , My Choice
Link Komentarze (1) »
poniedziałek, 23 lipca 2012
Vivienne Isabel Swire

Pionierka stylu punk i new wave zaczynała swoją przygodę z modą od sprzedawania biżuterii własnego projektu na Portobello w Londynie. Po ukończeniu jednego semestru Harrow School of Art, zrezygnowała twierdząc, iż nie nadaje się do "świata sztuki". Postanowiła więc zostać nauczycielką w szkole podstawowej i wróciła na Portobello Road.

Choć od jej pierwszego pokazu minęło już ponad 30 lat, to nadal jest jednym z najbardziej wpływowych brytyjskich projektantów. Idzie z duchem czasu, jednocześnie pozostając wierna swojemu stylowi sprzed lat. Jej kontakty z mediami są zawsze strzałem w dziesiątkę - nieustająco autentycznie, stylowo i z poczuciem humoru.

Bardzo cenię dystans do siebie, a tego w tych zdjęciach na pewno nie brakuje. Doskonała sesja!

Interview Magazine
Fotograf: Craig McDean
Modelka: Vivienne Westwood

 Vivienne Westwood for Interview Magazine

Vivienne Westwood for Interview Magazine

Vivienne Westwood for Interview Magazine

Vivienne Westwood for Interview Magazine
Fot. www.lamode.info  

 "I think clothes kind of enhance your experience of life."

08:21, mm_maja_mm , Sesje
Link Dodaj komentarz »
sobota, 21 lipca 2012
Królestwo Zwierząt

Jest taka kategoria rzeczy, co do których trudno mi stwierdzić czy tak naprawdę podobają mi się, czy nie. Do tej właśnie grupy należy młoda polska marka Animal Kingdom.

Animal Kingdom powstało w Łodzi, gdzie na ubiegłorocznym Fashion Week'u miało swój wielki (i ponoć wyjątkowo udany) debiut. Autorami projektu są Dorota Kempko (projektantka biżuterii), Agnieszka Gernand (odpowiedzialna za projekty kulturalne) i Wojtek Dzięcioł (grafik).

Sama koncepcja - fajne logo, wykorzystanie wizerunków zwierząt (wybór jest naprawdę duży) i możliwość personalizacji biżuterii - jest super. W sumie jedynym przypuszczalnie słabym punktem jest wykonanie zwierzątek. Zastanawia mnie czy plastikowe (?) sylwetki nie wyglądają w realu trochę tandetnie. Ale z drugiej strony - czy wszystko musi być takie w 100% glamour?!

 Biżuteria Animal Kingdom

Biżuteria Animal Kingdom

Biżuteria Animal Kingdom

Biżuteria Animal Kingdom
Fot. www.boska.pl, www.snobka.pl

Bransoletkę od Animal Kingdom można zaprojektować samemu. Podobno, niezależnie od ilości wybranych zwierząt, cena się nie zmienia i wynosi 70,00 zł. To, moim zdaniem, bardzo dobra cena za spersonalizowaną biżuterię, która zazwyczaj jest kosmicznie droga.
Chyba któregoś dnia skuszę się na bransoletkę z buldożkiem francuskim :)))

czwartek, 19 lipca 2012
Trash

Moje pierwsze spotkanie z marką Trash było dosyć sceptyczne. Projekty Angeli Brejt wydały mi się przesadnie ostentacyjne i zbyt jaskrawe. Kiedy po paru miesiącach przejrzałam cały lookbook marki, zupełnie nie rozumiałam o co mi wtedy chodziło.

Trash to autorska marka Angeli Brejt, zupełnie nowa na naszym rynku. Motywem przewodnim kolekcji Trash Wiosna/Lato 2012 są goryle (lub, jak to jest zazwyczaj interpretowane w mediach, King Kong). Choć uważam, że fasony nie są w żaden sposób oryginalne ani odkrywcze, to wykorzystanie wzorów i kolorów świadczy o dużym potencjale młodej projektantki. Projekty AB są bardzo odważne i niewątpliwie wyróżniają się na tle innych młodych polskich marek. Sądzę jednak, że prawdziwym acid testem dla Trash będzie dopiero kolejna kolekcja - warto zatem wstrzymać się z oceną.

Trash by Angela Brejt SS 2012

 Trash by Angela Brejt SS 2012

Trash by Angela Brejt SS 2012

Trash by Angela Brejt SS 2012

Trash by Angela Brejt SS 2012

Trash by Angela Brejt SS 2012
Fot. www.kobietamag.pl

Dla osób zmęczonych powtarzalnością ubrań oferowanych w sklepach sieciowych, takie marki młodych projektantów jak Trash są idealnym rozwiązaniem. Ceny ubrań nie odbiegają bowiem znacząco od tych w sieciówkach premium (na przykład w Zarze czy Mango), a poziom unikalności jest za to nieporównywalnie wyższy.

 
1 , 2 , 3
Find me on Polyvore