piątek, 31 sierpnia 2012
Kontener Mody 2012

27 sierpnia w warszawskim Pasażu Wiecha, po raz drugi już, stanął Kontener Mody. Organizatorem modowego eventu są domy towarowe Wars Sawa Junior, a także magazyn Wars Sawa Junior. Inicjatywa ma na celu promowanie ubrań młodych polskich projektantów, a także "skłonienie Warszawiaków do większego eksperymentowania z modą" (jak mówi Ewa Kosz redaktor magazynu-organizatora).

W tej edycji zaprezentowane zostaną projekty Michała Szulca, Jacka „Hyakintha" Kłosińskiego, tworzącego z Tyveku UEG, Sophie Kuli i, jednej z moich ulubionych polskich marek, ZUO Corp. 

Według mnie pomysł jest świetny. Pozwala on zarówno na poprawę rozpoznawalności rodzimych marek i projektantów na polskim rynku mody, jak i na zwrócenie uwagi na coraz mniejsze różnice w cenach oryginalnych designerskich ubrań i ubrań z sieciówek sektora premium (takich, jak Zara czy Mango). Jednym słowem - koniecznie trzeba być.

Kontener Mody 2012

środa, 29 sierpnia 2012
My Choice #21

StaffByMaff to marka stworzona przez Martę Gajewską - doświadczoną projektantkę mody oraz Julię Kuczyńską - autorkę MAFFASHION, czyli jednego z najpopularniejszych polskich blogów modowych. Projekty StaffByMaff są moim zdaniem idealnym odzwierciedleniem trendów panujących obecnie wśród amerykańskich blogerów, którzy stanowią punkt odniesienia dla blogów szafiarskich na całym świecie.
Kolekcja nie jest jeszcze zbyt rozbudowana, ale sądzę, że marka Julii ma wielkie szanse powodzenia.

Choć były top trendem przez całe lato, znalezienie ładnej transparentnej koszuli było trudne. Te proponowane przez StaffByMaff spełniają wszystkie moje kryteria. Polecam! (Zwłaszcza, że będą modne zarówno w tym, jak i w przyszłym sezonie.)

 StaffByMaff

StaffByMaff

StaffByMaff
Fot. www.cekin.pl

08:30, mm_maja_mm , My Choice
Link Komentarze (3) »
niedziela, 26 sierpnia 2012
Birds vol. 2

Marka EDUN została stworzona przez Bono i jego żonę Ali Hewson w 2005 roku. Głównym założeniem firmy jest wspieranie handlu i produkcji w krajach afrykańskich. Planowane jest, iż do końca 2013 roku co najmniej 40% każdej sezonowej kolekcji będzie produkowane w pełni w Afryce. Od 2007 roku istnieje także bliźniacza marka EDUN - EDUN LIVE (t-shirty made in Africa).

Pomimo, iż inicjatywa i pomysł są bardzo fajne, same ubrania kompletnie się nie wyróżniają. Są po prostu przeciętne i nudne. Markę EDUN warto jednak zapamiętać ze względu na wyjątkowe kampanie reklamowe. Po motylach, w sezonie jesienno-zimowym przyszedł czas na ptaki drapieżne. Rzadko zdarzają się tak piękne ujęcie ptaków w locie. "Bird of Prey" ma w sobie coś magicznego.

EDUN

EDUN

EDUN

EDUN

EDUN
Fot. www.lamode.info 

18:19, mm_maja_mm , Sesje
Link Dodaj komentarz »
piątek, 24 sierpnia 2012
Birds vol. 1

Co by tu zrobić, kiedy wydaje się, że wszystkie ciekawe pomysły na sesje zostały już wykorzystane?! Wówczas do głowy stylistów sesji przychodzą zazwyczaj zwierzęta - te, które są najbardziej medialne: psy, małe kotki, króliki, konie, słonie itp. A skoro "zazwyczaj" to to również stało się już mało oryginalne.

Amerykański fotograf mody Peter Lippmann - między innymi jeden z ulubionych artystów Louboutina - pokazał pomysł całkowicie nieoczekiwany. Editorial, który został opublikowany w Marie Claire stanowi swojego rodzaju precedens w historii sesji ukazujących się w wiodących magazynach mody. Zamiast modelek czy eleganckich kompozycji "martwych", do prezentacji ekskluzywnej biżuteriii Cartier, Buccellati czy Van Cleef&Arpels wykorzystane zostały kury hodowlane.

Pomysł bez wątpienia oryginalny, ale czy ładny? Nie mam przekonania. A poza tym, patrząc na te zdjęcia cały czas zastanawiam się czy zwierzęta nie były męczone w czasie realizacji sesji.

Marie Claire

Marie Claire

Marie Claire

Marie Claire

Marie Claire
Fot. www.lamode.info 

07:48, mm_maja_mm , Sesje
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 21 sierpnia 2012
Cruciani

Jeszcze nie wiem czy mi się podobają, czy nie, ale przez włoski Vogue zostały okrzyknięte hitem nadchodzących sezonów. Mowa o bransoletkach produkowanych przez mediolańską firmę Cruciani.
Podobno przynoszą szczęście i właśnie dlatego są tak chętnie noszone przez gwiazdy na całym świecie. Zgodnie z włoską tradycją każdy z płatków quadrifoglio odpowiada za inną część życia - samopoczucie, bogactwo, zdrowie i miłość.

Bransoletki Cruciani wykonane są z ręcznie tkanej włoskiej koronki w ponad 30 kolorach. Oprócz motywu czterolistnej koniczynki, pojawiają się tu także serduszka, motylki i kwiatki. Trochę infantylne, ale podobno świetnie się noszą i każdy szanujący się fashionista powinien mieć przynajmniej jedną ;)
Biżuteria Cruciani dostępna jest głównie w firmowych sklepikach rozsianych po włoskiej Toskanii. W Polsce kupić ją można jedynie w butiku Follow Me! w Warszawie.
Jak na "hit sezonu", cena jest dosyć przystępna - za jedną branosletkę zapłacić trzeba od 35,00 do 45,00 złotych.

Cruciani bracelets

Cruciani bracelets

Cruciani bracelets

Cruciani bracelets
Fot. www.vogue.it, www.childsplayclothing.co.uk

08:53, mm_maja_mm , Trendy
Link Komentarze (1) »
niedziela, 19 sierpnia 2012
A Whiter Shade of Pale

Płaszcze przeciwdeszczowe z założenia nie mogą nam się zbyt dobrze kojarzyć. Zazwyczaj są szare, smutne i jeszcze bardziej „deszczowe” od samego deszczu.
Dzięki marce BIEL może się to teraz zmienić.
Autorką projektu jest Justyna Półtorak, absolwentka krakowskiej Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru. Bardzo pomysłowo wykorzystała ona cechy Tyveku, tworząc zarazem użyteczny, jak i stylowy model płaszcza. Niezniszczalny, nieprzemakalny i mocno spersonalizowany – czego można chcieć więcej?!

Obecnie dostępny jest jedynie model damski, ale niedługo pojawią się także męskie i dziecięce. Płaszcz kosztuje około 400,00 zł – w ramach tej ceny można wybrać wzór podszewki,  kolor guzików i obszyć oraz zamówić kolorowy nadruk na materiale (cena rysunku odręcznego jest ustalana indywidualnie). Tytułowa BIEL to zatem jedynie baza dla naszej wyobraźni – możliwości jest nieskończenie wiele.

BIEL Tyvek coat

BIEL Tyvek coat

BIEL Tyvek coat
Fot. www.czytajniepytaj.pl 

piątek, 17 sierpnia 2012
Sierpień czyli już jesień

Za oknami nadal, mniej lub bardziej słoneczne, lato, ale w sklepach już od paru tygodni króluje jesień i zima. Przestrzeń niedawnych przecen zajęły pikowane kurtki i kozaki. Czas zacząć przygotowywać się na zimniejsze miesiące.

Jesień 2012 będzie moim zdaniem z jednej strony rockowa i gotycka (w kolekcjach wielu sieciówek dostrzec już można uparcie powtarzający się motyw krzyża, ćwieki, koronki i skórę), z drugiej zaś delikatna i nawiązująca do klasycznego vintage (żakieciki niczym od Chanel, pudrowy róż i bouclé). Myślę, że będzie mało kolorowo i, mówiąc szczerze, trochę nudno.

Doskonałym podsumowaniem nadchodzących trendów jest sierpniowy lookbook Zara. Choć stylizacje są dosyć "bezpieczne", to ładne zdjęcia i zręczne łączenie różnych stylów czynią go przydatnym podstawowym przewodnikiem po jesieni.

Zara August 2012

Zara August 2012

Zara August 2012

Zara August 2012

Zara August 2012

Zara August 2012
Fot. www.lamode.info

08:12, mm_maja_mm , Trendy
Link Dodaj komentarz »
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 23
Find me on Polyvore