niedziela, 26 sierpnia 2012
Birds vol. 2

Marka EDUN została stworzona przez Bono i jego żonę Ali Hewson w 2005 roku. Głównym założeniem firmy jest wspieranie handlu i produkcji w krajach afrykańskich. Planowane jest, iż do końca 2013 roku co najmniej 40% każdej sezonowej kolekcji będzie produkowane w pełni w Afryce. Od 2007 roku istnieje także bliźniacza marka EDUN - EDUN LIVE (t-shirty made in Africa).

Pomimo, iż inicjatywa i pomysł są bardzo fajne, same ubrania kompletnie się nie wyróżniają. Są po prostu przeciętne i nudne. Markę EDUN warto jednak zapamiętać ze względu na wyjątkowe kampanie reklamowe. Po motylach, w sezonie jesienno-zimowym przyszedł czas na ptaki drapieżne. Rzadko zdarzają się tak piękne ujęcie ptaków w locie. "Bird of Prey" ma w sobie coś magicznego.

EDUN

EDUN

EDUN

EDUN

EDUN
Fot. www.lamode.info 

18:19, mm_maja_mm , Sesje
Link Dodaj komentarz »
piątek, 24 sierpnia 2012
Birds vol. 1

Co by tu zrobić, kiedy wydaje się, że wszystkie ciekawe pomysły na sesje zostały już wykorzystane?! Wówczas do głowy stylistów sesji przychodzą zazwyczaj zwierzęta - te, które są najbardziej medialne: psy, małe kotki, króliki, konie, słonie itp. A skoro "zazwyczaj" to to również stało się już mało oryginalne.

Amerykański fotograf mody Peter Lippmann - między innymi jeden z ulubionych artystów Louboutina - pokazał pomysł całkowicie nieoczekiwany. Editorial, który został opublikowany w Marie Claire stanowi swojego rodzaju precedens w historii sesji ukazujących się w wiodących magazynach mody. Zamiast modelek czy eleganckich kompozycji "martwych", do prezentacji ekskluzywnej biżuteriii Cartier, Buccellati czy Van Cleef&Arpels wykorzystane zostały kury hodowlane.

Pomysł bez wątpienia oryginalny, ale czy ładny? Nie mam przekonania. A poza tym, patrząc na te zdjęcia cały czas zastanawiam się czy zwierzęta nie były męczone w czasie realizacji sesji.

Marie Claire

Marie Claire

Marie Claire

Marie Claire

Marie Claire
Fot. www.lamode.info 

07:48, mm_maja_mm , Sesje
Link Dodaj komentarz »
sobota, 04 sierpnia 2012
Lanvin Fall/Winter 2012

Choć Lanvin jest jednym z najstarszych paryskich domów mody, to niewątpliwie daleko mu do konserwatyzmu i upartego obstawania przy klasycznych rozwiązaniach. Koncepcje reklamowe Albera Elbaz zaskakują co sezon. Po sesji z wężami w roli głównej i modelkach tańczących boogie, przyszedł czas na pomysł, który jest zarazem najprostszy i najbardziej zaskakujący.

W jesiennej kampanii Lanvin, zamiast profesjonalnych modeli, pojawili się amatorzy. Zwykli ludzie, w bardzo różnym wieku i o wielu różnych profesjach – od kelnera, poprzez 82-letnią emerytowaną tancerkę po drag queen. A wszystko to w kadrze Stevena Meisela.
Efekt jest niesamowity. To jedna z najlepszych sesji jakie widziałam i, bez wątpienia, najlepsza kampania nadchodzącego sezonu.

Lanvin Fall/Winter 2012 Campaign

Lanvin Fall/Winter 2012 Campaign

Lanvin Fall/Winter 2012 Campaign

Lanvin Fall/Winter 2012 Campaign

Lanvin Fall/Winter 2012 Campaign

Lanvin Fall/Winter 2012 Campaign
Fot. www.tvn24.pl

"I was interested to bring these clothes back to the street somehow, and seeing how they look on different ages, different sizes. It felt like a crazy family, and I like that."
Alber Elbaz

21:51, mm_maja_mm , Sesje
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 23 lipca 2012
Vivienne Isabel Swire

Pionierka stylu punk i new wave zaczynała swoją przygodę z modą od sprzedawania biżuterii własnego projektu na Portobello w Londynie. Po ukończeniu jednego semestru Harrow School of Art, zrezygnowała twierdząc, iż nie nadaje się do "świata sztuki". Postanowiła więc zostać nauczycielką w szkole podstawowej i wróciła na Portobello Road.

Choć od jej pierwszego pokazu minęło już ponad 30 lat, to nadal jest jednym z najbardziej wpływowych brytyjskich projektantów. Idzie z duchem czasu, jednocześnie pozostając wierna swojemu stylowi sprzed lat. Jej kontakty z mediami są zawsze strzałem w dziesiątkę - nieustająco autentycznie, stylowo i z poczuciem humoru.

Bardzo cenię dystans do siebie, a tego w tych zdjęciach na pewno nie brakuje. Doskonała sesja!

Interview Magazine
Fotograf: Craig McDean
Modelka: Vivienne Westwood

 Vivienne Westwood for Interview Magazine

Vivienne Westwood for Interview Magazine

Vivienne Westwood for Interview Magazine

Vivienne Westwood for Interview Magazine
Fot. www.lamode.info  

 "I think clothes kind of enhance your experience of life."

08:21, mm_maja_mm , Sesje
Link Dodaj komentarz »
środa, 11 lipca 2012
Jesienna kampania Patrizia Pepe feat. Anja Rubik

Kolorystyka nowej kampanii Patrizia Pepe do złudzenia przypomina tę wykorzystaną na zdjęciach PINKO. Te dwie sesje są wręcz idealne do porównania. W obu postawiono bardzo mocno na markę modelki oraz skupiono się na jesiennych trendach. Nie ma tu specjalnej inwencji stylisty - są po prostu ciemne kolory, mieniące się tkaniny i styl glamour. Mimo to, sesja PINKO robi o wiele lepsze wrażenie. Według mnie, pomimo znacznie mniejszego "przepychu", bardziej przykuwa uwagę, ma element magiczności, którego tutaj zdecydowanie brak.

Choć sesję uważam za niezbyt udaną, muszę przyznać, że są to chyba jedne z pierwszych zdjęć Anji Rubik, na których według mnie wygląda ładnie. Ładnie, ale tylko ładnie - nie ma w jej twarzy takiej haryzmy, jak w poprzedniej sesji. No i do tego "ładna kobieta i sportowy samochód" to bardzo tani chwyt; zwłaszcza jak na markę, która usilnie pretenduje do miana luksusowej.

Patrizia Pepe - kampania Fall/Winter 2012
Fotograf: Mert Alas & Marcus Piggott (Mert&Marcus)
Modelka: Anja Rubik

Patrizia Pepe Fall/Winter 2012 feat. Anja Rubik

Patrizia Pepe Fall/Winter 2012 feat. Anja Rubik

Patrizia Pepe Fall/Winter 2012 feat. Anja Rubik
Fot. www.lamode.info  

08:30, mm_maja_mm , Sesje
Link Dodaj komentarz »
piątek, 29 czerwca 2012
PINKO FW 2012

Nie jestem wielką fanką marki PINKO, ale jej kampania reklamowa na jesień/zimę wyjątkowo mi się spodobała. I nawet nie umiem dokładnie powiedzieć co w tej sesji jest takiego wyjątkowego. Kolorystyka oraz same stroje nie są zupełnie w moim stylu. Klimat zdjęć stworzony przez duet fotografów - Daniele Duella i Iango Henzi, słynących z dosyć prowokacyjnych i odważnych zdjęć dla magazynu i-D, chciałoby się powiedzieć, jest po prostu smętny. Pomimo to, jest to jedyna kampania, którą bez problemu mogę powiązać z marką - jednym słowem jest skuteczna.

Wiem, że to brzmi trochę jak medialny bełkot ;) ale moim zdaniem gwiazdą tych zdjęć jest spojrzenie Naomi Campbell. Trudno uwierzyć, że brytyjska top modelka, skończyła niedawno 42 lata. Patrząc na te zdjęcia widzę niemal dziecięcą buzię i całkowicie zapominam o różnych ekscesach "najpiękniejszej kobiety lat 90.".
Szkoda, że obecnie nie ma tak charakterystycznych i magnetycznych modelek jak NC.

Naomi Campbell for PINKO FW 2012

Naomi Campbell for PINKO FW 2012
Fot. www.lamode.info

Warto też przyjrzeć się stylizacjom na zdjęciach PINKO, gdyż są idealnym odbiciem głównych trendów nadchodzącego sezonu zimowego. Moim zdaniem należy się spodziewać bardzo błyszczących kolekcji - cekiny i elementy metaliczne będą łączone z grubymi tkaninami w ciemnych kolorach. Sądzę, że po letnim neonowo-sportowym lecie czeka nas jesień i zima glamour.

 

 A poniżej, w ramach kontrastu, kilka prac Daniele Duella i Iango Henzi.

 Daniele Duella & Iango Henzi for i-D
Fot. www.bloggers.com

 Daniele Duella & Iango Henzi for i-D
Fot. www.julie-nivert.com

 Daniele Duella & Iango Henzi for i-D
Fot. www.thefashiontime.com

 Daniele Duella & Iango Henzi for i-D
Fot. www.buruq.com

 Daniele Duella & Iango Henzi for i-D
Fot. www.designscene.net

08:29, mm_maja_mm , Sesje
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 14 sierpnia 2011
Time Code

Buty, które powstały ze współpracy Vivienne Westwood i marki Melissa zasadniczo nie wymagają reklamy. Każda kolekcja była wielkim sukcesem, a pachnące kauczukowe Mellisy stały się już niemal kultowe. Firma jednak zdecydowała się zainwestować w kampanię kolekcji Time Code. Patrząc na efekty – było warto.

Melissa Time Code
Melissa Time CodeFot. www.mundodiigarota.blogspot.com

Melissa Time CodeFot. www.balzacstyle.blogspot.com

Melissa Time Code

Fot. www.bazarmelisseiras.blogspot.com

Melissa Time Code
Fot. www.procurasegargalhadaseamor.blogspot.com

 

W sesji wzięły udział, znana z awangardowegio wizerunku brytyjska modelka, Alice Dellal oraz sama Vivenne Westwood. Zdjęcia wygladają raczej jak sesja z offowego modowego magazynu, a już na pewno nie jak komercyjna reklama. A buty są jedynie dodatkiem do artystycznej koncepcji autora – miła odmiana w stosunku do nachalnych reklam innych marek.Według mnie można ją ocenić na mocne 8/10.

Melissa Time Code Campaign 2011

Melissa Time Code Campaign 2011

Melissa Time Code Campaign 2011

Melissa Time Code Campaign 2011
Fot. www.lula.pl

09:39, mm_maja_mm , Sesje
Link Komentarze (1) »
 
1 , 2
Find me on Polyvore